• Webbshop
  • Second hand

Svalornas Årsmöte 2021

• Tid: Lördag 24 april, 14.00.
  • Plats: Digitalt möte (länk skickas ut till alla anmälda)

Som medlemsförening har alla Svalornas medlemmar en röst och lika stor möjlighet att påverka föreningens arbete. Årsmötet är föreningens högsta beslutande organ och ett tillfälle där vi tillsammans utvärderar året som gått, beslutar om föreningens framtida riktning och väljer representanter till föreningens styrelse och andra förtroendeuppdrag.

Alla är välkomna att delta men endast medlemmar har rösträtt under årsmötet. Som medlem måste du ha blivit medlem senast två månader innan årsmötet.

14.00-14.45. Webinarium och mingel
15.00-17.00. Årsmöte
Föranmälan krävs

Webinarium

Jordbrukarprotester och jordbrukets förändringar – Hur har de gångna månadernas motsättningar påverkat Women’s Collective och de kvinnliga bönderna? Sheelu Francis från Svalornas partnerorganisation WC gästar årsmötet och ger i ett webinarium sin och organisationens bild av protester och förändringar på landsbygden i Indien. WC är en av de organisationer som tagit en aktiv roll inom de jordbruksprotester som pågått sedan slutet av förra året. Tillsammans med ett antal andra kvinnodrivna organisationer har WC även arbetat för att lyfta kvinnors roll inom jordbruket och för att bland annat kvinnors rätt att ärva och äga mark ska erkännas.

Anmäl dig genom att mejla dina kontaktuppgifter till: info@svalorna.org
Sista anmälningsdag är 8e april.

Årsmöteshandlingar

Finns tillgängliga senast två veckor innan årsmötet.

Motioner

Alla medlemmar har rätt att lämna motioner till årsmötet. Dessa ska skickas in senast den 27 februari. Skicka din motion till info@svalorna.org med ämnesrubriken “Motion årsmöte”.

Nominera till ett förtroendeuppdrag

Vill du nominera någon till styrelsen eller valberedningen? Skicka in ditt förslag med en kort nomineringstext till valberedningen@svalorna.org.